Who differed? As far I know, other than Ibn Hazm and al-Albani, it is agreed upon.
Ibn Uthaymeen:
The nakedness (‘Awrah) of a slave woman is from her navel till knees, even if she is an adult and belongs to someone. If she offers her prayers while her body is covered only from navel till knees, and rest of her body is naked, still her prayer is valid while she covered that parts of body, which was needed to be covered in the prayer.
![]()
عورة الأمة وتفسير قوله تعالى ذلك أدنى أن يعرفن
تتناول هذه المقالة مسألة عورة الأمة في الإسلام، حيث يُعتبر جمهور العلماء أن عورتها ما بين السرة والركبة، بينما يرى الحنفية أنها كعورة الحرة أمام المحارم. تُبرز الآيات المتعلقة بالحجاب دور الجلباب في التمييز بين الحرة والأمة، لكن هذا لا يبرر التعرض للأمة بالأذى. يُستشهد بتصرفات الصحابة، مثل عمر...www.islamweb.net
I just want it to be highlighted that it wasn't a universally-accepted view so people don't get the wrong impression and think the scholars all held that view.
قال ابن قدامة -رحمه الله- في المغني: سوى بعض أصحابنا بين الحرة والأمة؛ لقوله تعالى: ولا يبدين زينتهن {النور: 31} الآية، ولأن العلة في تحريم النظر الخوف من الفتنة، والفتنة المخوفة تستوي فيها الحرة والأمة، فإن الحرية حكم لا يؤثر في الأمر الطبيعي.
(as is mentioned in the link you posted)
(from the Abu Elias site)
Last edited: