Mogadishu and hijab

Marshall D Abdi

Know you’re place peasant
Dont worry nothing will happen, i heard farmaajo legalised shorts đź©ł also ley alone mera hijab

dont listen to these haters who never set foot in somalia, go have fuun huuno
 

Grigori Rasputin

Former Somali Minister of Mismanagement & Misinfo.
Staff Member
Wariyaha SomaliSpot
Ok I’m planning going to Mogadishu next summer with my mom, I do not personally wear the hijab I have a question to the ladies what would happen to me if I do not wear the hijab. I do dress modest without the hijab part.

I’ll make love to you. That’s what will happen
 

Xoxoxo

VIP
Girl don’t do it in the south it’s not worth it at all! Al-shabaab influence is rampant there and you will get attacked or stoned.

if I ever end up visiting Somalia I’ll go to hargeisa or the north because people up north are way much more open minded
 

mr steal your naag

banu hashim and shiettt
VIP
Girl don’t do it in the south it’s not worth it at all! Al-shabaab influence is rampant there and you will get attacked or stoned.

if I ever end up visiting Somalia I’ll go to hargeisa or the north because people up north are way much more open minded
Kom jij uit de noord jezelf?
 
Girl don’t do it in the south it’s not worth it at all! Al-shabaab influence is rampant there and you will get attacked or stoned.

if I ever end up visiting Somalia I’ll go to hargeisa or the north because people up north are way much more open minded
I am from the North. This is a BIG No No.

Even the Cadaan women I saw wore it.

Until Somalia is rich and stable, this won't change.
 

Xoxoxo

VIP
Kom jij uit de noord jezelf?
Nee ik kom het zuiden, maar het zuiden is echt niks voor mij. Onze eten, cultuur en gemeenschap is prachtig maar het feit dat we mannen en vrouwen discrimineren wegens onnodige religieuze regels is te belachelijk voor woorden. Wie boeit het al een man een kortere boek draagt? Wie boeit het als een vrouw geen hijab aan wilt doen? Mensen in het zuiden verwachten dat men zich gaat aankleden alsof het winter is. Het noorden is wel wat “open minded” dan mijn zuidelijke broeders en zusters. Je ziet mensen niet doodgaan in Hairgeisa voor zulke onzin
 

Xoxoxo

VIP
I am from the North. This is a BIG No No.

Even the Cadaan women I saw wore it.

Until Somalia is rich and stable, this won't change.
Yikes really? My friends told me it was completely safe for us to do it in hargeisa compared to Mogadishu because people up north are reliant
 

mr steal your naag

banu hashim and shiettt
VIP
Nee ik kom het zuiden, maar het zuiden is echt niks voor mij. Onze eten, cultuur en gemeenschap is prachtig maar het feit dat we mannen en vrouwen discrimineren wegens onnodige religieuze regels is te belachelijk voor woorden. Wie boeit het al een man een kortere boek draagt? Wie boeit het als een vrouw geen hijab aan wilt doen? Mensen in het zuiden verwachten dat men zich gaat aankleden alsof het winter is. Het noorden is wel wat “open minded” dan mijn zuidelijke broeders en zusters. Je ziet mensen niet doodgaan in Hairgeisa voor zulke onzin
Dat klopt je hebt gelijk ik zou nooit persoonlijk tegen 1 random vrouw op straat zeggen van trek een hijab aan. wat boeit het mij wat random personen dragen het is niet nodig om ze aan te vallen of zelfs te forceren
 

Xoxoxo

VIP
Dat klopt je hebt gelijk ik zou nooit persoonlijk tegen 1 random vrouw op straat zeggen van trek een hijab aan. wat boeit het mij wat random personen dragen het is niet nodig om ze aan te vallen of zelfs te forceren
Preciess! Idk wrm maar meeste Nederlandse Somaliërs begrijpen dit echt nooit (de nieuwe wave) ze vinden het dood leuk en dood normaal terwijl het belachelijk is. Een vriend van mij kreeg in Xamar ruzie alleen om het feit dat hij geen lange broek droeg, het was tering warm en hij had er geen zin in om zeik nat te zweten. Het is letterlijk absurd! Ik ben eigenlijk blij dat jij dit zegt want we zijn een van de enigste die zo denken in on ze community
 

Caaro

I do something called "what I want"
2021 GRANDMASTER
VIP
Girl don’t do it in the south it’s not worth it at all! Al-shabaab influence is rampant there and you will get attacked or stoned.

if I ever end up visiting Somalia I’ll go to hargeisa or the north because people up north are way much more open minded
it’s crazy in mogadishu almost every woman wears a niqaab but in hargeisa even jilbaabs aren’t that common lmao. I was walking at night with my cousin in hargeisa and these two somali fobs (male & female) walked by rolling a light up boom box blasting music :dead::dead:

it looked something like this
19D27936-3E71-49A5-88A6-CA73CFE9BFAD.jpeg
 

Caaro

I do something called "what I want"
2021 GRANDMASTER
VIP
Yikes really? My friends told me it was completely safe for us to do it in hargeisa compared to Mogadishu because people up north are reliant
they are not 100% tolerant ofc. If you’re alone you’d be an easy target. Even in Hargeisa you’d still get stares at the very least.

It also depends on the neighborhoods, high traffic bustling neighborhoods it’s unlikely to get harassed. Still, not recommended, you might get unlucky and walk past the wrong dude.
 

mr steal your naag

banu hashim and shiettt
VIP
Preciess! Idk wrm maar meeste Nederlandse Somaliërs begrijpen dit echt nooit (de nieuwe wave) ze vinden het dood leuk en dood normaal terwijl het belachelijk is. Een vriend van mij kreeg in Xamar ruzie alleen om het feit dat hij geen lange broek droeg, het was tering warm en hij had er geen zin in om zeik nat te zweten. Het is letterlijk absurd! Ik ben eigenlijk blij dat jij dit zegt want we zijn een van de enigste die zo denken in on ze community
Ja wat ik het raarst vind is dat je somaliers in de west of Nederland vind die tegen jou zeggen van je moet lange kleren dragen dan denk ik van vriend als je zo denkt wrm ben je ĂĽberhaupt in Nederland of de west
 

Xoxoxo

VIP
Ja wat ik het raarst vind is dat je somaliers in de west of Nederland vind die tegen jou zeggen van je moet lange kleren dragen dan denk ik van vriend als je zo denkt wrm ben je ĂĽberhaupt in Nederland of de west
Wallahi precies dit! Ik bdl sorry maar het west vind ik ook niks voor mij persoonlijk maar waarom leef je af van een welvarend westerse land als je hun regels niet accepteerd en haat? Wat voor nut heeft het om hier dan überhaupt te zijn. Ik heb zo vaak discussies met net binnen gekomen Somaliërs er over gehad, als je het niks vind dan verhuis naar een land waar je regels en wetten worden geaccepteerd
 
Even wearing a hijab in Mogadishu is the equivalent of wearing a bikini in the west. Buy some jilbaabs before you get on the flight walaal.
 

mr steal your naag

banu hashim and shiettt
VIP
Wallahi precies dit! Ik bdl sorry maar het west vind ik ook niks voor mij persoonlijk maar waarom leef je af van een welvarend westerse land als je hun regels niet accepteerd en haat? Wat voor nut heeft het om hier dan überhaupt te zijn. Ik heb zo vaak discussies met net binnen gekomen Somaliërs er over gehad, als je het niks vind dan verhuis naar een land waar je regels en wetten worden geaccepteerd
Heb je veel nieuwe somaliers die in jou buurt wonen en praat je vaak met hun? Als ik lang ze loop is het meestal 1 knikje and thats it ze praten nooit tegen mij :mjdontkno:
 

Trending

Latest posts

Top