Can you read arabic?

لا يا حبيبي, كان في صوماليين كتار بدمشق, مو بكثرة دول الخليج بس كانوا كتار
كان المعاملة هناك عادي لا الاك ولا كان في عنصرية مرات
انا شخصيًا ما عاملوني غلط ابدا الا بعض المرات بس كانت مزح
اظن ان العرب صراحة ما عنده مشاكل مع ايحدا بس بيكرهو الواحد الي ما بيعرف لغتهم شو ما كان اسود ولا ابيض ولا هندي هم المشكلة تاعهم اللغة

اظن ان العرب صراحة ما عنده مشاكل مع ايحدا بس بيكرهو الواحد الي ما بيعرف لغتهم شو ما كان اسود ولا ابيض ولا هندي هم المشكلة تاعهم اللغة
don't indian workers get abused

Aurelian

Forza Somalia!
VIP
مضايقات؟ اكيد رح تلاقي ناس يضايقوك, بس كوني كنت طويل في المضايقات كانت قليلة مقارنة بالباقي الاولاد السوريين اللي كانوا قصار. بالمدرسة مثلا رح تلاقي ناس بحاولوا يضاقوا باقي الطلاب, بس كل طالب وعرض كتافوا, واذا معه رفقات ما رح يسترجي اي حد يضايقه

مضايقات؟ اكيد رح تلاقي ناس يضايقوك, بس كوني كنت طويل في المضايقات كانت قليلة مقارنة بالباقي الاولاد السوريين اللي كانوا قصار. بالمدرسة مثلا رح تلاقي ناس بحاولوا يضاقوا باقي الطلاب, بس كل طالب وعرض كتافوا, واذا معه رفقات ما رح يسترجي اي حد يضايقه
لا انا آعد عن بتكلم عن العنصرية مش المضيقات
بس أنت كيف اخذت حقك؟ اصحاب ولا بايديك للحالك
انت كنت اوي بل موخآنات؟ كونت وأحد هيك محترم و مهاب و الحارة كلها خايفَ منك ولا كنت عادي و مابتغلط على واحد الا لو غلط بحقك؟

انت كنت اوي بل موخآنات؟ كونت وأحد هيك محترم و مهاب و الحارة كلها خايفَ منك ولا كنت عادي و مابتغلط على واحد الا لو غلط بحقك؟
وين تسكن؟

Aurelian

Forza Somalia!
VIP
عنصري لا, واكيد ما كنت عقيد الحارة بس اذا منت طويل وعندك رفقات كتار فهاد يعني انك مؤمن حالك من اي شي

J-Rasta

Inactivated
VIP
I have studied intensive Arabic courses to have a comprehensive understanding of Islam , the interpretation of the Quraan and the Hadiths.
Arabic is vast like the ocean , to have a complete understanding therefore you must know the grammatical structures and poetry
There are a separate Arabic Qaamuus
( dictionary ) to interpret the Quraan.
Just imagine that , Somalis don't know that lol

Without MSA( Fusha) I would have been another sheeple Geeljire rallying to pointless Muxaadaro.

So yes it did benefit me at some point .

I like the Fusha version and many Arabs struggle to speak fluently without shifting to their dialects , it's standardised language so for educational purposes and commercial wise why not use Fusha to expand my franchise , although I hate the country dialects the way it sounds it's off-putting and inarticulate like the Gulf and Yemeni dialects. It's makes me retch.
Egyptians is cringe and Darija Moroccan I don't know if they're qualified enough to be in the same language family, other than that I enjoy watching documentaries in standard Arabic .

Nafiso Qalanjo

𝖂𝖊'𝖗𝖊 𝖌𝖔𝖎𝖓𝖌 𝖙𝖔 𝖜𝖆𝖗 𝖇𝖆𝖇𝖞!
I can read it and say a few words in Arabic, but I cant talk in it fluently

Trending

Latest posts